1004

Posted on Thu 08 March 2018

گوگل از نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید P رونمایی کرد.
در این نسخه که فعلا فقط روی گوشی های پیکسل گوگل قابل فلش کردنه، گوگل به طور رسمی پشتیبانی از بریدگی بالای صفحه نمایش رو به اندروید اضافه کرده. این خبر خوبی برای گوشی های با بریدگی هستش که بعد از عرضه ایفون ایکس به تعدادشون داره اضافه میشه.

گوگل همچنین برای حفظ حریم شخصی هر چه بیشتر، در اندروید P به هیچ برنامه ای که در پس زمینه اجرا میشه، اجازه نمیده که به دوربین، میکروفون و سنسورهای گوشی دسترسی داشته باشه. برای داشتن اجازه به دسترسی به این موارد وقتی اپ در حالت پس زمینه هست، برنامه حتما باید نوتیفیکیشنی برای اطلاع کاربر نمایش بده.

همچنین گوگل پشتیبانی از مکانیابی داخلی رو در گوشیهایی که از سخت افزار موردنیاز بهره مند هستن، اضافه کرده. بدین صورت که گوشی با داشتن حداقل 3 شبکه وای فای در مجاورتش، میتونه در محیط های داخلی که سیگنال GPS نمیتونه وارد بشه، مکان کاربر رو با دقت 1 تا 2 متری تشخیص بده.

تغییرات دیگه بهبود سرعت سیستم عامل، تغییر شکل و نحوه کار با نوتیفیکشن ها، دسترسی توسعه دهندگان به دو دوربین در گوشی های با دوربین دوگانه، اضافه شدن کدک فشرده سازی تصویر HEIF هستن. برای تغییرات کامل میتونین ممبع رو مشاهده کنین.


🔍 ممبع

HTML Comment Box is loading comments...