101

Posted on Thu 11 August 2016

@techtube
‏خانواده Arnold از وقتی که در سال 2011 به یه مزرعه تو Butler County ایالت کانزاس امریکا منتقل شدن، در تمام ساعات شب و روز ادمای مختلفی از مامورای دولت گرفته تا ادمای متفرقه، به خونشون میان و از ارتباط این خانواده با جرم هایی مثل دزدی ماشین، دزدی کارتهای اعتباری، دزدی اکانتهای شبکه های اجتماعی، کلاه برداری های مربوط به اظهارنامه های مالیاتی و بیت کوین و... سوال میکنن! در صورتی که این خانواده واقعا هیچ جرمی مرتکب نشدن.

مشکل از جایی شروع میشه که تو نقشه ها، مرکز امریکا میفته تو نقطه ای در شمال ایالت کانزاس نزدیک مرزش با ایالت نبراسکا. مختصات جغرافیایی این نقطه مرکزی اینجوریه:
39°50′N 98°35′W

تو نقشه های دیجیتالی این مختصات رو اینجوری بیان میکنن:
39.8333333,-98.585522
که خب خیلی ناجوره. شرکت MaxMind یکی از شرکت هایی که خدمات مربوط به موقعیت یابی ادرس های IP رو ارائه میده، تو سال 2002 اومد واسه مرکز امریکا تو نقشه های خودش این موقعیت که عدداش ناجوره رو رند کنه. بنابراین اومد مختصات یه محل نزدیک که مختصاتش عددای رندی داشته باشه رو انتخاب کرد:
38°N 97°W
یا
38.0000,-97.0000

از طرفی هر شخصی که به اینترنت وصل میشه یه ادرس IP داره. با این ادرس IP میشه موقعیت شخصی که باهاش به اینترنت وصل شده رو با دقتی در حد شهر یا ایالت پیدا کرد. در ثانی وقتی میخوان موقعیت یه کشور رو تو نقشه نشون بدن یه علامتی میزارن وسط اون کشور. حالا سیستم این شرکت جوریه که هر ادرس IPی امریکایی که محل جغرافیاییش رو نمیدونه موقعیتش رو کشور امریکا نشون میده.

همونجور که قبلا گفتم برای نشون دادن کشور امریکا یه نقطه وسط امریکا میزارن. بنابراین سیستم این شرکت موقعیت اون IPهارو مرکز امریکا نشون میده. از قضا مرکز امریکا به علت اون تغییری که سال 2002 داده شد دقیقا میافته تو خونه آقای Arnold!

مشکل از وقتی جدی میشه که حدودا 5000 شرکت از نقشه های شرکت MaxMind استفاده میکنن و نزدیک به 600 میلیون IP موقعیتشون مرکز امریکاس!

حالا شما تصور کن هر ادم خلافکار و دزدی که به صورت اتفاقی یا عمدی از این 600 میلیون IP واسه دزدی یا هر کار خلافی استفاده کرده باشه موقعیت مکانیش میشه خونه آقای Arnold!

این شرکت چند ماه پیش برای حل این مشکل اومد مرکز امریکا رو گذاشت تو یه دریاچه در کانزاس. ولی مشکل اینجاست که شرکتایی که از این نقشه ها استفاده میکنن معمولا اطلاعاتشون رو اپدیت نمیکنن. بنابراین این اتفاقات حداقل تا چند سال دیگه کماکان میافته.

خونه این خانواده تبدیل شده به جهنم دیجیتال. حالا این خانواده اومده از این شرکت به خاطر این اشتباهش شکایت کرده و حداقل 75 هزار دلار جریمه ازشون میخواد که ممکنه در مراحل بعدی بیشتر هم بشه.
ممبع

HTML Comment Box is loading comments...