1085

Posted on Mon 16 April 2018

@techtube
استفاده از تلگرام، اینستاگرام و واتساپ در برخی وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های دولتی از جمله آموزش و پرورش ممنوع شد

در روزهای اخیر و همزمان با بالا گرفتن تب شایعات فیلترینگ تلگرام در ایران؛ زمزمه‌هایی درباره بخشنامه‌ای به گوش می‌رسید که مدیران و سازمان‌های دولتی را از استفاده تلگرام منع می‌کند.

شایعات می‌گفتند دولت از درون بدنه خودش آغاز کرده و با دستور و اطلاعیه و بخشنامه می‌خواهد مدیران و کارمندان دولتی به سوی پلتفرم‌های پیام‌رسان‌های داخلی بروند و پروژه کوچ از تلگرام را آغاز کنند.

اما این حرف و حدیث‌ها فقط در حد شایعه بود و هیچ سند یا مدرکی در رسانه‌ها منتشر نشده بود تا اینکه دیروز تصویری از بخشنامه آموزش و پرورش در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر شد. همین‌طور؛ دستورالعمل دیگری از سوی دولت که تبلیغات را در پیام‌رسان‌های خارجی ممنوع کرده است.

همان‌طور که عکس زیر مشاهده می‌کنید؛ وزارت آموزش و پرورش به طور رسمی از تمام ادارات و بخش‌های تابعه خود خواسته است از شبکه‌های اجتماعی و بسترهای نرم‌افزارهای پیام‌رسان داخلی برای انتشار یا به اشتراک‌گذاری اطلاعات سازمانی، اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و غیره استفاده کنند.

به طور مشخص، آموزش و پرورش استفاده از نرم‌افزارهای تلگرام، اینستاگرام و واتساپ را ممنوع اعلام کرده است و متذکر می‌شود که استفاده از این پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی در هر سطحی غیرمجاز و پیگرد قانونی دارد.

🔍 ادامه مطلب در وبلاگ یک پزشک

HTML Comment Box is loading comments...