1126

Posted on Thu 03 May 2018

@techtube
امروز روز جهانی پسورد هست تا اهمیت این رشته های مهم که امنیت زندگی انلاین ما رو تامین میکنن رو یاداور بشه. بنابراین در این چه بهتر که به این توصیه توجه کنید:

🔴 از پسورد منیجرها استفاده کنید: مغز انسان پسورد منیجر جالبی نیست. به زور شاید بتونه چند پسورد تصادفی رو حفظ کنه. همچنین با اینکه من فرمول خاصی برای درست کردن پسورد دارم خودتون رو گول نزنید. به جاش از پسورد منیجر استفاده کنید تا برای هر اکانتتون پسوردی طولانی، تصادفی و منحصربه فرد داشته باشید. خوندن این مطلب Troy Hunt در مورد پسورد منیجرها به شدت توصیه میشه. اگر در انتخاب پسورد منیجر سردرگم هستین، توصیه من استفاده از LastPass هست.

🔴 همیشه رمزهای قوی و طولانی انتخاب کنید: بلای اکانتهای انلاین استفاده از پسوردهای کوتاه و تکراریه. بنابراین تا جای ممکن از پسورد منیجرها برای تولید پسورد استفاده کنید و برای اکانتهای اصلیتون به جای بازی با اعداد، به ترکیب چندین کلمه با هم رو بیارین تا هم پسورد طولانی داشته باشین و هم حفظ کردنشون راحت باشه.

🔴 تایید دو مرحله ای رو فعال کنید: پسوردها بی نقص نیستن و سیستم هایی که باهاشون کار میکنین ممکنه به دلایلی مثل نقص امنیتی؛ رمزهاتون رو، هر چقد هم قوی باشن، بشه دزدید! تایید دو مرحله ای اومده تا این مشکل رو حل کنه. پس هر جایی که از چنین قابلیتی استفاده میکنه، به خصوص جیمیل و تلگرام، تایید دو مرحله ای رو براشون فعال کنید. نکته ای که در اینجا وجود داره و اونم اینه که همیشه به جای دریافت کد دوم از طریق SMS ، دریافت کد از طریق برنامه Google Authenticator رو انتخاب کنین تا از طریق شنود SMSها، کد دوم لو نره.

این پست رو برای دوستاتون و اشناهاتون بفرستین تا شاید روزی پسوردهای ضعیف و ناامن به خاطره ها سپرده بشن.

HTML Comment Box is loading comments...