1363

Posted on Wed 08 August 2018

@techtube
گوگل نسخه پایدار اندروید 9 که اسمش pie هست رو امروز برای گوشی های پیکسل عرضه کرد. برای اولین بار هم گوشی غیرگوگلی هم در روز اول این اپدیت رو دریافت میکنه، اون گوشی اسنشیال هست.

🔺 مهمترین تغییر در این نسخه استفاده از ژست های حرکتی به جای دکمه های ناوبری برای انتقال بین اپلیکیشن هاست. چیزی مشابه ژست های حرکتی در ایفون X.

🔺 تغییر مهم بعدی استفاده هوش مصنوعی Deepmind برای کاهش مصرف باتری هست. در واقع سیستم عامل به مرور زمان یاد میگیره که شما از کدوم اپها بیشتر استفاده میکنن و به اون باطری بیشتری اختصاص میده و استفاده از منابع رو برای اپهای غیرضرروری محدود میکنه.

🔺 در این نسخه گوگل برای حفظ حریم شخصی کاربران و جلوگیری از سواستفاده اپلیکیشن ها از دسترسی هایی که دارن، استفاده از میکروفون و دوربین رو در پس زمینه محدود کرده. یعنی اگر اپی دسترسی دوربین و میکروفون داشته باشه وقتی داخل برنامه نیستید، نمیتونه از دوربین و میکروفون یواشکی استفاده کنه.

🔺 همچنین قابلیتی برای مانیتور کردن ساعات استفاده شما از گوشی به تفکیک هر اپلیکیشن گنجونده شده و میتونید برای هر اپ مدت زمان مشخصی برای استفاده تعیین کنید.

🔺 تغییرات ریز زیادی انجام شده ولی چیزی که چشم منو جلب کرده بالاخره گوگل عملکرد رو اعصاب دکمه های تغییر ولوم صدا رو تغییر داده و به جای اینکه به صورت پیش فرض صدای زنگ رو بالا پایین کنن، از این به بعد صدای مدیا یعنی صدای ویدیو و موزیکهارو تغییر میدن.

#ورق_بزنید

🔎 Wired

HTML Comment Box is loading comments...