1366

Posted on Thu 09 August 2018

‏سامسونگ بالاخره نوت 9 رو امروز معرفی کرد. این گوشی با صفحه 6.4 اینچی، بزرگترین سایز صفحه نمایش رو در بین همه مدلهای گالکسی نوت داره. طبق معمول تمام قابلیت های اس 9 رو در نوت 9 هم میتونید پیدا کنید.

‏اما مهم ترین قابلیتی که در این گوشی گنجونده شده، اضافه شدن بلوتوث به S pen هست که قابلیت های خیلی کاربردی به دستگاه اضافه میکنه. مثلا از فاصله 10 متری از گوشی، با نگه داشتن دکمه S pen میتونید دوربین رو باز کنید، وقتی درون دوربین هستین با زدن دکمه قلم میتونید از راه دور از خودتون عکس بگیرین، در یوتوب ویدیو رو پخش و قطع کنید و در پاورپوینت اسلاید هارو عقب جلو ببرین. طبعا داشتن این قابلیت نیاز به انرژی داره بنابراین برای این قلم حالا دارای باطری هست و وقتی درون گوشی قرار داره شارژ میشه. با هر 40 ثانیه شارژ کردنش براتون 30 دقیقه کار میکنه که عالی هست.

‏دوربین این گوشی هم دقیقا مثل اس 9 هست یعنی قابلیت دیافراگم دوگانه و فیلمبرداری 960 فریم داره. چیز جدید اضافه شده، نوتیف دادن در صورت وجود مشکل در عکس هست. یعنی اگر چشم کسی در عکس بسته باشه بهتون نوتیف میده که چشم طرف بسته اس و دوباره عکس بگیرین.

‏نوت 9 اولین گوشی در جهان هستش که حافظه داخلی 512 گیگابایتی داره و با پشتیبانی از کارت حافظه 512 گیگابایتی میتونه جمعا 1 ترابایت فضا در اختیارتون بزاره که در سطح لپ تاپ ها هست. باطری نوت 9 هم بزرگترین باطری در بین همه مدلهای نوت با 4000 میلی امپر ساعت باطری هست که بهترین شارژدهی رو بین اونها داره. قابلیت DEX که بهتون اجازه میده با وصل کردن گوشی به مانیتور مثل کامپیوتر با موس و کیبورد هم ازش استفاده کنید برعکس گوشی های قبلی دیگه نیاز به داک جداگانه نداره و فقط کابل HDMI نیازه. مدل 128 گیگابایتی این گوشی با قیمت 1000 دلار و 512 گیگابایتی اون 1250 دلار قیمت داره.

🔎 Theverge

HTML Comment Box is loading comments...