143

Posted on Wed 23 November 2016

تلگرام در اپدیت جدیدش در نسخه 3.14 قابلیت Instant View رو اضافه کرده. راهی برای نمایش مطالب موجود در سایت های معروف با سرعت خیره کننده! هم در زمان لود شدن صرفه جویی میکنه و هم در حجم دیتای مصرفی. تقریبا چیزی مشابه روشی که گوگل با پروژه Google AMP انجام داده. این قابلیت فعلا برای مطالب سایت های معروف مثل TechCrunch و Medium فعال شده و کم کم برای بقیه سایتها فعال میشه. در پیش نمایش لینک این سایت ها از این بعد دکمه Instant View ظاهر میشه که با زدنش کل مطالب اون لینک رو به شکل سریعی به شما نشون میده.
قابلیت بعدی، سیستم انتشار محتوا به اسم تلگراف هستش که از عکس، لینک، Markdown و... پشتیبانی میکنه و با انتشار مطالبتون در این سایت و شیر کردن لینک اون مطلب در تلگرام دکمه Instant View به پیش نمایش اون اضافه میشه که با زدنش به محتوای اصلی هدایت میشین. چنین سیستمی به کانال ها ازادی بیشتری در انتشار مطالب میده و چیزی مشابه تجربه نوشتن وبلاگ را برای اونها به وجود میاره.

یه نمونه اشو در زیر این پست با زدن دکمه Instant View میتونین ببینین (طبعا باید به نسخه 3.14 اپدیت کنین).

همچنین در این اپدیت برای سادگی پیدا کردن یک پیام خاص در چت هنگام زدن گزینه Search یک دکمه جدید با ایکون تقویم براتون ظاهر میشه که با انتخاب تاریخ مدنظر پیام های رد و بدل شده در اون تاریخ رو براتون نشون میده. متاسفانه این قابلیت برای تاریخ های اینده کار نمیکنه، پس ازش انتظار پیش بینی پیام های اینده رو نداشته باشین!

و مشابه واتس اپ از این به بعد در پروفایل هر کس اگر در گروهی مشترکی با اون شخص باشین در قسمت Groups in Common اون گروه یا گروه ها رو به شما نشون میده.

ممبع

HTML Comment Box is loading comments...