1433

Posted on Thu 13 September 2018

اپل بالاخره ایفون های جدید رو معرفی کرد.

‏ایفون Xs (که تِن-اس خونده میشه) نسخه ارتقاء یافته ایفون X هست و همونجور که از سری S انتظار میره فقط شامل تغییر سخت افزاره. این گوشی صفحه ای 5.8 اینچ OLED و 120 هرتزی تقریبا یکسان با مدل سال قبل، با مقاومت بیشتر صفحه، دوربین بهتر و مقاومت بیشتر در برابر اب داره و در 3 رنگ بندی عرضه میشه. اپل همچنین برای اولین بار ایفونی با حافظه 512 گیگابایتی عرضه میکنه، که طبعا گرون خواهد بود.

‏ایفون Xs Max نسخه بزرگتر Xs با 6.5 اینچ صفحه OLED هست و بزرگترین سایز صفحه رو در بین تمامی ایفون ها داره. این گوشی به جز سایز صفحه و باطری، همه مشخصاتش شبیه نسخه Xs هست. این گوشی قرار جایگزین سری پلاس ایفون ها بشه و با داشتن اندازه صفحه ای که یک اینچ از ایفون 8 پلاس بزرگتره ولی سایز و حجم گوشی تقریبا با ایفون 8 پلاس یکی هست.

‏اپل بار دیگه رنگ های گوناگون رو این بار با ایفون Xr به ایفون ها اورده. این گوشی برعکس گوشی های بالا 8 رنگ بندی داره. این گوشی تقریبا مشخصات یکسانی با Xs داره ولی تفاوتش به جز رنگ بندی، اینکه به جای OLED از صفحه نمایش 6.1 اینچی LCD استفاده میکنه که طبعا کیفیت پایینتری داره. تفاوت دیگه حذف عجیب 3D touch از این مدل هست. و تفاوت اخر اینه که قیمت کمتری نسبت به Xs داره.

‏تمام این گوشی ها با پردازنده جدید A12 Bionic عرضه میشن که قویترین پردازنده موبایل دنیاست. 15 سریعتر از A11 و 40 درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به اون داره. عملکرد گرافیکیش هم 50 درصد بهبود داشته. ولی تغییر اصلی ارتقای موتور هوش مصنوعی این گوشی هست که میتونه مدلهای هوش مصنوعی که به خصوص برای باز کردن قفل گوشی با صورت استفاده میشن رو تا 6 برابر سریعتر کنن.

‏اپل برای اولین بار قابلیت دو سیم کارت رو به ایفون اورده و هر 3 مدل گفته شده از دو سیم پشتیبانی میکنن. ولی نکته در اینجاست که اپل برای سیم دوم از سیم کارت عادی استفاده نمیکنه بلکه همانند ایپدهای جدید و اپل واچ از e-sim استفاده میکنه. این تکنولوژی در واقع نیاز به سیم کارت فیزیکی نداره و به صورت چیپ روی بورد این گوشی های گنجونده شده.

‏قیمت پایه این گوشی ها 750 دلار برای مدل Xr، هزار دلار برای مدل Xs و 1100 دلار برای مدل Xs Max هست که برای اولین بار، اپل وارد محدوده 1450 دلار برای مدل 512 گیگابایتی Xs Max میشه!

🔎 Techcrunch

HTML Comment Box is loading comments...