145

Posted on Fri 02 December 2016

با قاتل USB اشنا بشید. سال گذشته محققی دستگاهی ساخت که اکثر وسایلی که پورت USB داشتند رو میسوزند! از لپ تاپ گرفته تا کنسول بازی تا سیستم صوتی تصویری ماشین. حالا این دستگاه به تولید انبوه رسیده و فقط با 50 دلار میشه اون رو خرید!

این دستگاه در واقع با داشتن مبدل دی سی به دی سی ، با وصل شدن به دستگاه میزبان، شروع به تبدیل برق خروجی از اون دستگاه و الکتریسیته رو در خازن هایی که داره ذخیره میکنه. وقتی خازن ها به اختلاف پتانسیل منفی 220 ولت رسیدن، این دستگاه همه الکتریسیته ذخیره شده رو روی پورت USB خالی میکنه که با احتمال زیاد هر چیزی که سر راهش باشه رو میسوزنه. اگه دستگاه میزبان تسلیم نشه و نسوزه، این دستگاه تا جایی خازن ها رو پر و خالی میکنه تا در نهایت دستگاه میزبان بسوزه!

در ویدیویی که میبینین این وسیله پورت USB نوت 7 رو میسوزنه بنابراین این گوشی دیگه شارژ نمیشه ولی همچنان امکان استفاده از اون وجود داره. در عوض وقتی به ایپد وصل بشه دستگاه رو کاملا میسوزنه! وقتی رو گوشی گوگل پیکسل با مبدل USB شرکت های دیگه استفاده بشه عمل نمیکنه ولی وقتی با مبدل اصلی گوگل استفاده بشه گوشی پیکسل رو تبدیل به اجر میکنه!

متاسفانه راه حلی که رو همه دستگاه ها عملی باشه واسه این مشکل وجود نداره. تنها راه حل ممکن واسه میلیون ها دستگاهی که USB دارن به خصوص ماشین ها، هواپیماها، روترها و حتی کنترل کننده سانتریفیوژها، پوشوندن پورت های USB برای جلوگیری از این اتفاق و یا اموزش مردم به وصل نکردن دستگاه های ناشناخته به وسایلشون هستش.
ممبع

HTML Comment Box is loading comments...