1559

Posted on Tue 30 October 2018

‏اپل در رویداد امروز ایپد پروهای جدید رو معرفی کرد. اپل این ایپدهای جدید رو کاملا باز طراحی، در خیلی جاها ایپد بهتر و به تبلت جذابی تبدیل کرده. بزرگترین مشخصه این بازطراحی حذف دکمه هوم هست. ایپدهای جدید مثل ایفونهای سری X ، حالا از FaceID برای باز کردن قفل صفحه استفاده میکنن و دیگه خبری از تاپ ایدی نیست. برای پیمایش بین برنامه ها، مثل ایفونهای جدید از ژست های حرکتی برای اینکار استفاده میکنن. به خاطر حذف دکمه هوم حالا اپل میتونه حاشیه های صفحه رو باریکتر کنه و با اندازه ثابت، صفحه نمایش بزرگتری جا بده به همین خاطر ایپد 10.5 اینچی با اندازه ثابت حالا صفحه 11 اینچی داره و اندازه ایپد 12.9 اینچی با حفظ صفحه نمایش، کمتر شده.

اپل طراحی اپل پنسل، قلم این شرکت رو ارتقا داده و بخشی از گوشه های این قلم مسطح هستن. ترکیب این طراحی با طراحی مسطح حاشیه های ایپد جدید و به لطف اهنربای موجود در این حاشیه ها، حالا قلم اپل میتونه به بچسبه و در این حین به طور اتوماتیک شارژ بشه. با این شیوه یکی از مشکلات بزرگ قلم اپل که نحوه شارژ اون بود حل میشه.

‏ایپدهای جدید به پردازنده A12X مجهز شدن؛ قویترین پردازنده حال حاضر موبایل و به گفته اپل حتی قوی تر از ایکس باکس وان هست! این پردازنده با 8 هسته CPU و 7 هسته GPU قدرت عظیمی داره و خودشو تو جاهایی مثل استفاده از نسخه کامل فتوشاپ نشون میده. این پردازنده امکان استفاده از 1 ترابایت حافظه رو به ایپد میده بنابراین برای اولین بار در تبلت ها، حالا ایپد میتونه تا 1 ترابایت حافظه داخلی داشته باشه. همچنین اپل از پورت لایتنینگ به سمت USB-C برای ایپد سوییچ کرده که بهش امکان اتصال به طیف گسترده ای از دیوایسها از جمله اتصال به نمایشگر رو میده. ایپدهای جدید با قیمت شروع 800 دلار برای نسخه 11 اینچ و 1000 دلار برای نسخه 12.9 اینچ به فروش میرسن.

🔎 Arstechnica

HTML Comment Box is loading comments...