1584

Posted on Fri 09 November 2018

@techtube
‏گوگل بالاخره قبول کرد که تم مشکی باعث افزایش شارژدهی گوشی میشه!
این رو احتمالا میدونید که در نمایشگرهای OLED ، وقتی جایی از صفحه سیاه باشه، پیکسلهای اون قسمت از نمایشگر خاموش میشن و چیزی که باعث میشه این نمایشگرها اینقد خوب رنگ سیاه رو نشون بدن و کنتراست بالایی داشته باشن، همین خاموش شدن پیکسلهاست. این خاموش شدن پیکسلها یک مزیت دیگه هم داره و اونم هم مصرف انرژی توسط نمایشگر رو کاهش میده. به خاطر همین میگن استفاده از والپیپرهای مشکی یا تم مشکی باعث افزایش شارژدهی میشه. این مساله هم در مورد اندروید صادقه هم در مورد ایفون های جدید.

‏حالا گوگل در گردهمایی توسعه دهندگان اندروید، دوتا اسلاید رو ارائه داد که نشون میدن تم مشکی از نظر عددی هم باعث صرفه جویی در مصرف باطری میشه. اسلاید اول نشون میده حتی اگر روشنایی صفحه رو روی 100 درصد قرار بدین، وقتی تصویر روی نمایشگر مشکی باشه، مصرف انرژی توسط اون خیلی کم هست. در اسلاید دوم گوگل برای نشون دادن این مساله از اپ یوتوب استفاده کرده نشون میده وقتی روشنایی روی 100 درصد باشه، استفاده از تم مشکی باعث میشه 60 درصد در مصرف انرژی باطری توسط این برنامه صرفه جویی بشه که رقم بالایی هست.

‏حالا چرا گوگل از این اعداد و ارقام استفاده نمیکنه و هر روز طراحی برنامه‌هاش روشن تر و سفیدتر میشن واقعا معلوم نیست ولی حداقل برای برنامه هاش تم مشکی قرار میده که بهتر از هیچی هست و امیدوارم تم مشکی برای کل گوشی رو نسخه های بعدی اندروید اضافه کنه، همونطور که سامسونگ در طراحی کاربری جدیدش یعنی One Ui به طور پیشفرض اون رو اضافه کرده.

🔎 Theverge

HTML Comment Box is loading comments...