1643

Posted on Fri 07 December 2018

@techtube
‏امروز مایکروسافت اعلام کرد که دیگه از EdgeHTML و موتور Chakra در مرورگر Edge استفاده نمیکنه و به جای از کرومیوم که از Blink و موتور V8 استفاده میکنه، برای مرورگر اج استفاده خواهد کرد. بنابراین ظاهر و برند Edge باقی خواهد موند ولی پشت صحنه این مرورگر تغییرات زیادی خواهد کرد.

‏یکی از مشکلات مرورگر اج عدم سازگاری بعضی سایتها با این مرورگر بود که باعث میشد این سایتها روی اون درست کار نکنن یا درست نمایش داده نشن. یکی از دلایلش این بود که مرورگر اج فقط روی ویندوز 10 قابل اجراس که برای طراحان وبی که روی سیستم عامل های دیگه هستن امکان تست سایتشون روی اج مهیا نیست. با این تغییر جدید تقریبا همه این ناسازگاری ها برطرف میشه چون تقریبا هر سایتی که روی کروم درست کار کنه، روی اج هم درست کار خواهد کرد. علاوه بر این، به دلیل تقاضای مشتریان سازمانی و توسعه دهنده ها، مایکروسافت قراره مرورگر اج رو برای ویندوز 7، 8 و همچنین macOS عرضه کنه.

این اقدام مایکروسافت برای کاربران کروم هم مفید خواهد بود چون عمده بهبودهایی که مایکروسافت در کرومیوم ایجاد میکنه، روی مرورگر کروم هم دیده خواهد شد. ولی سوالی که پیش میاد این هست که با این تغییر ادم چرا باید از مرورگر اج استفاده کنه؟ خب طبعا مایکروسافت همه بهبودهایی که به کرومیوم میده رو اوپن سورس نمیکنه، بلکه به عنوان مزیت رقابتی برای خودش نگه میداره. از جمله که این با مرورگر اج نشون داد میتونه مرورگری بسازه که هم باطری کمتری نسبت به کروم مصرف کنه و هم رم کمتری نسبت به اون اشغال کنه. احتمالا اینهارو هم در مرورگر اج جدید خواهیم دید.

🔎 Theverge

HTML Comment Box is loading comments...