319

Posted on Sun 23 April 2017

@techtube
دیروز، صدها هزار نفر در گوشه گوشه دنیا، در تظاهراتی برای دانش شرکت کردند. شرکت‌کنندگان طیف گسترده‌ای داشتند، از مردم عادی گرفته تا پژوهشگران در عرصه آب و هوا، اقیانوس‌شناسان، پرنده‌شناسان و …
آنها در تقابل با تصمیم‌های ضدعلم سیاستمداران این راهپیمایی‌ها را برگزار کردند. بزرگ‌ترین راهپیمایی در واشنگتن انجام شد که در آن گرچه کمتر از ۱۵۰ هزار نفری که برنامه‌ریزی شده بود، شرکت کرده بودند، اما باز هم جمعیت آنقدر زیاد بود که رسانه‌های این رخداد را به صورت پررنگی بازتاب دادند. این مردم، علایم و پلاکاردهایی در نقد سیاست‌های ترامپ در دست داشتند.
در مجموع ۶۰۰ راهپیمایی در نقاط مختلف دنیا انجام شد. این تظاهرات همزمان با روز زمین برگزار شد. این برای اولین بار که یک راهپیمایی غیرسیاسی، با چنین گستردگی و حجمی صورت می‌گرفت.
شرکت‌کنندگان بر این باور بودند که دانش از سوی ترامپ در زمینه‌های مختلف مورد تهدید واقع شده است. از تصمیم‌ها و اظهارات عجیب در مورد روند گرم شدن جهانی آب و هوا گرفته تا مخالفت با ورود شهروندان کشورهای مسلمان‌نشین، از جمله دانشمندان و متخصصان این کشورها. چیزی که شرکت دارویی معتبر Pfizer هم در ویدئویی که منتشر کرده، به آن تاخته است.

🔍 ادامه مطلب در یک پزشک

HTML Comment Box is loading comments...