60

Posted on Sun 22 May 2016

@techtube
این رباتی که میبینین پروژه محققان دانشگاه استنفورد و کرنل به اسم watch-bot هستش که به کمک هوش مصنوعیش میتونه اگه در یک کاری قدمهایی رو فراموش کردین اونارو بهتون یاداوری کنه.

برای تمرین دادن هوش مصنوعیش، ویدیوهایی از کارهایی که مردم معمولا یادشون میمونه و ویدیوهایی از کارهایی که ملت معمولا یادشون میره استفاده کردن ولی براش مشخص نکردن که فرضا تو این ویدیو اون شخص چی فراموش میکنه بلکه خودش به کمک الگوریتم ها و مدلهایی که داره تشخیص میده اون شخص چی رو فراموش کرده.

این ربات رو برای تست میذاشتن تو یه اشپزخونه و به کمک یه اسکنر 3 بعدی (در اینجا از کینکت مایکروسافت استفاده کردن) و یه دوربین، به مدت یه هفته کارهایی که ملت میکردن رو نگاه میکرده. بعد از این مدت به کمک هوش مصنوعیش اگه کسی چیزی رو یادش بره با لیزر پوینتر بهش اشاره میکنه. مثلا شخصی شیر رو از یخچال درمیاره ولی یادش میره که بزاره سر جاش یا غذایی رو تو مایکروفر گذاشته ولی یادش رفته که درش بیاره، این ربات لیزر میندازه رو پاکت شیر/مایکروفر تا اون شخص یادش بیاد.

چیز جالب دیگه ای که در موردش هست اینه که اصلا نمیدونه این اشیا چی هستن! مزیت چنین روشی اینه که هم مشکلات تشخیص اشیا رو نداره و هم میشه تو جاهای مختلفی بدون اینکه درک کنه این شی چی هست یا کاربردش چیه، ازش استفاده کرد.
ممبع

HTML Comment Box is loading comments...