61

Posted on Sun 22 May 2016

بعد چند سال تست و ازمایش گوگل قراره اپ های اندرویدی و Play Store رو به Chrome OS و Chromebook ها بیاره.

سیستم عاملی که تا چند روز پیش مرورگری بیش نبود، یهو یک و نیم میلیون اپ بهش اضافه میشه و کروم بوک هایی که تا پیش از این عمده خریداراشون مدارس امریکا بودن، تبدیل به یکی از بهترین دستگاه ها برای استفاده از اپ های اندرویدی میشن!

روشی که برای اینکار استفاده کردن برخلاف روش قبلی (ARC) که نیاز به تغییر کدهای اپ ها توسط دولوپرها داشت، در اکثر موارد نیازی به تغییر کدها نداره و در واقع همین جوری که تو اندروید اجرا میشن، رو کروم هم اجرا میشن. مزیت دیگه اش اینه که برعکس روش قبلی که فقط SDK اندروید رو ساپورت میکنه و خبری از ساپورت NDK (که عموما برای برنامه نویسی بازی ها تو اندروید استفاده میشه) نبود، این روش دوتاشون رو ساپورت میکنه. معنیش اینه که تقریبا همه بازیهای اندروید رو هم میتونه اجرا کنه.

ولی عیب چنین روشی اینه که در مقایسه با روش قبلی که رو Chrome OS ، ویندوز، لینوکس و مک کار میکرد، این روش فقط رو Chrome OS کار میکنه و ظاهرا گوگل برنامه ای برای اوردنش به بقیه سیستم عاملها و حتی اوپن سورس کردنش نداره.

از طرف دیگه عیب اکثر اپ های اندرویدی اینه عمدتا واسه تبلت ها طراحی نشدن و در واقع همون اپ گوشی رو کش میدن تا کل صفحه تبلت رو بگیره. ولی در اینجا این قضیه مزیته چون تو Chrome OS و جدیدا تو اندروید، میشه اپ های مختلف رو به صورت شناور دقیقا مثل برنامه های ویندوز اجرا کرد و دیگه لازم نیست اپ ها حتما به صورت تمام صفحه اجرا بشن. از این نظر اپ های طراحی شده واسه گوشی، برای چنین استفاده ای خیلی مناسبن.
ممبع

HTML Comment Box is loading comments...