62

Posted on Tue 24 May 2016

چند وقت پیش NCC (اگه اشتباه نکنم شورای مصرف کنندگان نروژی) کشف کرد که اپ runkeeper اطلاعاتی مثل لوکیشن کاربرا رو حتی وقتی اپش باز نیست هم جمع اوری میکنه و به یه شرکت تبلیغاتی میفروشه. NCC هم یه شکایت از شرکت صاحب این اپ کرده و خود شرکت هم تایید کرده که چنین کاری کرده و ولی گفته صرفا یه باگ بوده!

این شکایت NCC بخشی از یه برنامه بزرگتر برای بررسی Terms & Conditions (همون نوشته هایی که بدون خوندنشون دکمه agree رو میزنیم) 20 برنامه معروف از جمله فیسبوک، itunes ، اینستاگرام و غیره هستش که مشکلات زیادی توشون پیدا کرده.

این شورا برای اینکه ثابت کنه این شرایط و ضوابط چه کابوسهایی برای مصرف کننده ها هستن قراره شرایط و ضوابط بیش از 30 اپ معروف رو هر که هر کدوم حدودا 250000 کلمه هستش به صورت زنده بخونن که خوندن همشون حدودا 24 ساعت طول میکشه!

از صبح امروز اینکارو شروع کردن تا الان حدودا 5 ساعت گذشته! از اینجا میتونین به طور زنده ببینین.

این شورا میخواد که شرکت ها Terms & Conditions و privacy policies هاشون بیشتر قابل خوندن باشن مثلا راحت رو موبایل خونده بشن، چیزای بدیهی رو حذف کنن، از کلمات و مفاهیمی که باعث شک میشن و راه رو برای تفسیر بیشتر باز میزارن پرهیز کنن، کل پاراگراف رو با حروف بزرگ ننویسن و جاهای مهم رو هایلایت کنن.

ممبع

HTML Comment Box is loading comments...