75

Posted on Wed 22 June 2016

@techtube
گوگل یه روش جدید به اسم Google Prompt برای استفاده به عنوان تایید دو مرحله ای معرفی کرده که نحوه کارش بدین شکله که به جای استفاده از روش های قبلی که موقع زدن پسورد گوگل براتون یه کد میفرستاد یا از طریق اپ Authenticator کد رو بهتون میداد، تو روش جدید رو گوشی یه نوتیف میاد که دو تا دکمه yes و no داره که برای تایید فقط کافیه yes رو بزنین و دیگه زحمت زدن اون کد 6 رقمی رو از ما کم کرده. دیگه عملا بهونه خاصی برای استفاده نکردن از تایید دو مرحله ای نمیمونه :))

این روش تو اندروید با استفاده از Google Play Service و تو iOS از طریق اپ Google Search app (فقط ایفون 5s به بالا) کار میکنه و حتما باید گوشی با رمز یا اثرانگشت قفل شده باشه و به وصل بودن گوشی به اینترنت هم نیاز داره. اگه تو شرایطی هستین که گوشی اینترنت نداره میتونین از شیوه های دیگه مثل Google Authenticator استفاده کنین که نیازی به اینترنت ندارن.
برای فعال کردنش میتونین برین اینجا قسمت two Step Verification و بعد از فعال کردن تایید دو مرحله ای، Google Prompt رو فعال کنین.

علاوه بر این برای کسایی که تایید دو مرحله ای رو فعال نکردن و حال زدن پسوردشون رو ندارن یه روش دیگه (البته جدید نیست من تازه دیدمش) به اسم Sign in with your phone هست که نیازی به زدن پسورد نیست فقط مثل روش قبل رو گوشیتون yes و no ظاهر میشه که با زدن yes وارد اکانتتون میشین. برای فعال کردنش برین تو این صفحه قسمت Tired of typing passwords? و Get started رو بزنین.

ممبع

HTML Comment Box is loading comments...