90

Posted on Sun 10 July 2016

محققان دانشگاه MIT یه الگوریتمی طراحی کردن که با انالیز ویدیوها و یادگیری ازشون میتونه رفتار ادما رو پیش بینی کنه.

این محققان از 600 ساعت کلیپ و سریالهایی مثل The Office و Big Bang Theory برای تمرین دادن این هوش مصنوعی استفاده کردن. به کمک این ویدیوها، این هوش مصنوعی تونسته چیزایی مثل بزن قدش، دست دادن، بغل کردن و بوس کردن رو تشخیص بده.

بعد از تمرین دادنش، برای اینکه بفهمن عملکردش چطوریه، بهش یه فریم از یه ویدیویی که تا حالا ندیده دادن و اون باید پیش بینی میکرد که بعدش ادما قراره چه رفتاری انجام بدن. نتیجه اینکه در 43 درصد موارد پیش بینیش درست بوده!

این نتیجه واسه ادمایی که این تست رو انجام دادن 71 درصد بوده. ولی با این وضعیت بازم این هوش مصنوعی عملکرد خیلی خوبی از خودش نشون داده با توجه به اینکه مدت زمان یادگیریش حتی از یه بچه 1 ماهه هم کمتر بوده. پیش بینی هاش بعد از تمرین دادنش با چندین سال ویدیو باید دیدنی باشه.

این هوش مصنوعی مشابه بقیه، درکی از اینکه چه اتفاقی در ویدیو داره میافته نداره مثلا نمیدونه بغل یا دست دادن چی هست، صرفا با توجه به ترکیب بندی و حرکات پیکسل ها، الگوهارو تشخیص میده و حرکت بعدی رو پیش بینی میکنه.

نسخه بهبود یافته چنین الگوریتمی در اینده ممکنه برای کاربردهایی مثل جلوگیری از صدمه و اسیب ها تو بیمارستان یا در دوربین های هوشمند در مواقعی که شخصی مثلا قراره رو زمین بیافته، مورد استفاده قرار بگیره.
ممبع

HTML Comment Box is loading comments...