988

Posted on Sun 25 February 2018

سامسونگ بالاخره گوشی های S9 و S9 پلاس رو معرفی کرد. سامسونگ همون دیزاین اس 8 رو برای این گوشی ها ادامه داده. بنابراین تغییرات اصلی در دوربین و سخت افزار این گوشی هستش.

در قسمت دوربین سامسونگ گشادگی لنز رو از F/1.7 به F/1.5 افزایش داده. همین یه تغییر، باعث دریافت 30 درصد نور بیشتر توسط سنسور دوربین میشه. این تغییر علاوه بر مزیتی داره دو تا مشکل به همراه خودش داره. دریافت نور بیش از حد در جاهایی که نور به اندازه کافی هست و عمق میدان بسیار کم، جوری که سوژه در فوکوسه ولی پس زمینه تار خواهد بود. برای حل این مشکل سامسونگ برای اولین بار در صنعت موبایل، گشادگی لنز قابل تنظیم رو ارائه داده. یعنی این دوربین علاوه بر گشادگی F/1.5 در جاهای خاصی که این گشادگی مشکل زا هستش به گشادگی F/2.4 سوییچ میکنه.

تغییر بعدی در قسمت دوربین، اضافه شدن قابلیت فیلم برداری اسلوموشن 960 فریم بر ثانیه هستش. این قابلیت برای اولین بار سال توسط سونی با اضافه کردن رم به سنسور دوربین انجام شد. سامسونگ هم با سنسورهای خودش دقیقا همینکارو کرده و قابلیت فیلمبرداری 960 فریم بر ثانیه در رزولوشن 720p ، فیلمبرداری 480 در 1080p و 120 فریم در 4K رو به گوشی هاش اضافه کرده.

تغییر بزرگ بعدی در قسمت سخت افزار یعنی پردازنده Exynos 9810 هستش. سامسونگ با معماری عریض در طراحی پردازنده ، باعث افزایش دو برابری در کارایی پردازنده نسبت به اس 8 شده که یکی بزرگترین پیشرفتهای بین نسلی در کارایی پردازنده هستش. این ممکنه باعث نارضایتی کاربران کشورهایی مثل امریکا و چین بشه به این دلیل در این کشورها سامسونگ به ناچار مجبوره از Snapdragon 845 استفاده کنه و این پردازنده 1.5 برابر ضعیفتر از 9810 خواهد بود.

سامسونگ برعکس بقیه شرکتا فعلا از حذف جک 3.5 میلیمتری خودداری کرده بنابراین میتونین از هدفونهای فعلیتون کماکان استفاده کنین. همچنین تفاوت اس 9 و اس 9 پلاس تنها در دوربین دوتایی اس 9 پلاس و باطری و صفحه بزرگتر این گوشی نسبت به گوشی معمولی هستش. در این گوشی ها تغییرات ریز دیگه ای مثل AR emojis هم وجود داره که یه کپی ناقص از animoji اپل هستش که حتی ارزش بررسی نداره!

#MWC 2018

🔍 ممبع

HTML Comment Box is loading comments...